« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۷۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۴

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از دهدشت، نشست هم اندیشی ورزشکاران شهرستان کهگیلویه با سردار حاج عدل هاشمی‌پور روز یکشنبه ۲۸ آبان ماه با حضور تعدادی از چهره‌های مطرح و قهرمانان ورزشی و پیشکسوتان شهرستان و با یاد و خاطره «مرحوم لطف‌الله آروانه» شخصیت محجوب و بیادماندنی ورزش کهگیلویه در شهر دهدشت برگزار شد.

حمید اکرمی مسئول کمیته جوانان هیئت فوتبال دهدشت با اشاره به مشکلات ورزش شهرستان، گفت: دردها و مشکلات ورزش شهرستان آنچنان فراوان و انباشته است که نیازمند یک تغییر اساسی و یک تحول بنیادین است.

مسئول کارگروه ورزش سردار عدل هاشمی پور تصریح کرد: نبود حامی مالی و نبود خوابگاه از مهمترین مشکلات ورزش کهگیلویه است.

وی عنوان کرد: شهرستان کهگیلویه سالهای زیادی است که به دلیل نبود مجتمع فرهنگی ورزشی و نبود خوابگاه‌های مجهز طی سالهای اخیر از میزبانی بسیاری از رقابت‌های کشوری محروم شده است.

اکرمی ادامه داد: باشگاه فرازبام خاییز دهدشت که در لیگ برتر حضور دارد و تیم‌های میهمان برای بازی با فرازبام همیشه از نبود هتل و خوابگاه برای استقرار تیم گلایه‌مند هستند و این برای ورزش کهگیلویه یک درد درمان نشدنی است.

شهرام مؤمن نسب مسئول ستاد جوانان سردار هاشمی‌پور در دهدشت با اشاره به مشکلات عمده ورزش شهرستان، گفت: مشکلات و افزایش آسیب‌های اجتماعی امروز در سطح شهرستان ناشی از رکود حوزه ورزش و بی‌توجهی مسئولان و سیاسیون به این مقوله بسیار مهم است.

وی با اشاره به برخی از اقدامات مهم سردار هاشمی‌پور در دوران نمایندگی در حوزه انتخابیه، عنوان کرد: در آن دوره سردار هاشمی‌پور از طریق کمیسیون انرژی کمک‌های زیادی از جمله: مبلغ ۴ میلیارد تومان برای تجهیز ورزشگاه شهر لیکک، مبلغ یک میلیارد تومان برای بخش ممبی و مبلغ یک میلیارد تومان برای سرآسیاب، اخذ مجوز و احداث ۲۷ چمن مصنوعی در روستاها و بخش‌ها و سایر نقاط حوزه انتخابیه و تجهیز سالن‌های ورزشی سراسر حوزه انتخابیه انجام داده است.

مؤمن نسب به مشکلات عدیده ورزش شهرستان طی سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: بسیاری از نقاط حوزه انتخابیه در بحث تجهیزات و توسعه زیرساخت‌های ورزشی طی سالهای گذشته مشکلات زیادی را متحمل شدند و تلاش‌های سردار هاشمی‌پور طی آن دوره در رفع حل مشکلات بر همگان روشن است.

وی ادامه داد: نبود سالن‌های ورزشی و اماکن ورزشی مخصوص بانوان از گذشته تاکنون مغفول مانده و یکی از برنامه‌های سردار هاشمی پور استفاده از چهره‌های ورزشی در مسئولیت‌های ورزش شهرستان است.

رئیس ستاد جوانان سردار هاشمی پور در کهگیلویه با اشاره به موفقیت‌های درخشان باشگاه فرهنگی ورزشی فرازبام خائیز دهدشت، خاطرنشان کرد: باشگاه فرازبام یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم حوزه ورزش شهرستان و استان است که سالهای زیادی با پرورش استعدادهای نسل‌های مختلف نونهال، نوجوان، جوانان و امیدها و تربیت نسل قهرمان، اقدام بسیار مهمی در پرورش استعدادهای ناب ورزشی ایفا کرده است اما متأسفانه طی سالهای گذشته نسبت به این باشگاه ورزشی کاملأ بی‌توجهی شده است.

دکتر مجید خسروی یکی از ورزشکاران شهرستان در این نشست هم‌اندیشی با اشاره به مشکلات حوزه ورزش کهگیلویه، اظهار کرد: ورزش کهگیلویه طی سالهای گذشته در برخی از رشته‌های ورزشی از جمله فوتبال، فوتسال، کشتی و هندبال افتخارات زیادی کسب کرده است اما در حوزه زیرساخت‌ها و تجهیزات مشکلات عمده‌ای دارد و در یک کلام ‌می‌توان گفت که محرومیت با ورزش شهرستان عجین شده است.

وی افزود: شهرستان کهگیلویه چهره‌های نخبه ورزشی و استعدادهای ناب زیادی دارد اما نبود امکانات و تجهیزات و از همه مهمتر بی‌توجهی و کم‌کاری محض سیاسیون، مسیر رشد و پیشرفت قهرمانی را در این شهرستان ناهموار کرده است.

دکتر خسروی با بیان اینکه در دوره نمایندگی سردار هاشمی‌پور در همه ابعاد و زوایا به ویژه در بحث زیرساخت‌ها و تجهیز اماکن ورزشی اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است، تصریح کرد: اقدامات توسعه‌ای در حوزه ورزش طی چندسال اخیر و بعد از دوران سردار هاشمی به یکباره فروکش کرده و متوقف شد و عمق محرومیت‌ها نیز افزایش یافت.

چهره ورزشی کهگیلویه خطاب به نماینده آینده این حوزه انتخابیه، بیان کرد: ورزش شهرستان کهگیلویه باید به سمت صنعتی شدن برود تا هم خودکفا شده و هم برای شهرستان جنبه درآمدزایی داشته باشد و این مورد یکی از مهمترین خواسته‌های ورزشکاران کهگیلویه است.

دکتر خسروی خاطرنشان کرد: ورزش کهگیلویه نیازمند حمایت مادی و معنوی است و شخصیت عملگرا و دلسوزی چون سردار هاشمی‌پور می‌تواند ورزش کهگیلویه را از سکون خارج کرده و در مسیر توسعه و تعالی قرار دهد.

رحمان دستمردی در این نشست هم‌اندیشی اظهار کرد: سردار هاشمی‌پور در مجلس دهم، به مقوله ورزش نگاه سیاسی نداشت و ورزشکاران را به خوبی درک و با آنان همراهی می‌کرد.

وی افزود: شهرستان کهگیلویه نخبه‌ها و چهره‌های ورزشی متعددی دارد و فرآیند قهرمان پروری در این خطه باید ادامه داشته باشد.

حاج کرامت‌الله پرورش پیشکسوت ورزش شهرستان در نشست با ورزشکاران کهگیلویه، گفت: قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره ورزشکاران الگو و اسطوره مردم بودند.

وی افزود: هر زمانی که زیرساخت‌ها آماده باشند ورزشکاران ما می‌توانند در سطح ملی صاحب نام باشند و این شخص نماینده شهرستان که میدتواند برای توسعه زیرساخت‌ها اقدامی کند.

حاج پرورش با بیان اینکه ورزشکار باید روحیه انگیزه و قدرت بدنی لازم را داشته باشد، خاطرنشان کرد: امروز تخصص حرف اصلی همه مردم است و نماینده ما باید متخصص باشد تا بتواند زیرساخت‌ها را بسازد و توسعه دهد.

رضا آذرشب دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی کشور و یکی از نخبه‌های ورزش استان و یک سرمایه ورزشی است که همراه با پدرش حامد آذرشب در کنار سایر ورزشکاران شهرستان در این نشست هم‌اندیشی حضور داشت.

حامد آذرشب در این نشست هم‌اندیشی، گفت: رضا فرزندم یک نخبه ورزشی و یک استعداد ناب در کشتی است که در همین چندسال عناوین بسیار خوبی در مسابقات آسیایی و جهانی کسب کرد اما متأسفانه مسئولان کنونی شهرستانی و حتی سیاسیون هیچ حمایتی از فرزندم نکردند.

وی افزود: رضا آذرشب افتخارات و مدال‌های ارزشمندی برای ورزش کهگیلویه و حتی استان کسب کرده است اما همه مسئولان با بی‌مهری با فرزندم رفتار کردند و رضا الان دیگر برای این استان فعالیت نمی‌کند.

آذرشب با گلایه‌مندی از بی‌توجهی مدیران شهرستان کهگیلویه نسبت به ورزشکاران نام‌آور شهرستان، عنوان کرد: بارها شده که هزینه‌های اعزام رضا به مسابقات را خودم پرداخت کردم و در همه مسائل پشتیبان و حامی فرزندم هستم اما بدانید که به دلیل عدم حمایت مسئولان شهرستان و استان، تصمیم گرفتم که رضا برای استان تهران فعالیت کند.

وی ادامه داد: رضا به عنوان کشتی‌گیر استان تهران در این مدت مدال‌های رنگارنگی کسب کرده است و قلبأ هم برای رشد و پیشرفت فرزندم خوشحال هستم.

آذرشب با اشاره به بی‌توجهی مسئولان ورزش شهرستان، خاطرنشان کرد: مدیران کهگیلویه و بویراحمد با ضعف مدیریتی‌شان چهره‌ها و نخبه‌های ورزش این شهرستان را فراری داده و ورزشکاران کهگیلویه چوب بی‌لیاقتی مدیران سیاست‌زده را خوردند.

دکتر سید عباس محدث پیشکسوت باشگاه سادات دهدشت در جمع ورزشکاران شهرستان، گفت: اگر امروز رضا آذرشب برای تیم تهران فعالیت کرده و با تیم تهران مدال‌های رنگارنگی کسب می‌کند، این موضوع مسبوق به سابقه است.

این پیشکسوت ورزش کهگیلویه، افزود: محرومیت‌ها و نداری ورزشکاران کهگیلویه از سالهای بسیار دور تاکنون کاملأ مشهود است و هنوز هم این محرومیت‌ها و مشکلات وجود دارد و بیان آنها برای ورزشکاران دردی دوا نمی‌کند.

محدث خطاب به ورزشکاران کهگیلویه، اظهار کرد: ورزشکاران ما باید خواسته‌ها و مطالبات‌شان را با صدای رسا فریاد بزنند و از سوی سیاسیون و مدیران شهرستانی و استانی پیگیر مطالباتشان باشند.

پیشکسوت باشگاه فوتبال سادات، خاطرنشان کرد: ورزشکاران ما باید مطالبات و خواسته‌هایشان را از نماینده کهگیلویه مطالبه کنند، رضا آذرشب باید در رسانه‌ها خواسته‌هایش را بگوید تا به گوش مسئولان برسد.

محسن جمالزاده پیشکسوت فوتبال در این نشست هم‌اندیشی نیز گفت: سردار هاشمی پور شخصیتی جامع‌نگر دارد و پس از انقلاب تنها نماینده‌ای است که در حوزه آموزش و فرهنگ یک انقلاب برپا کرده است.

وی افزود: سردار هاشمی پور همیشه نسبت به حوزه ورزش و حتی ورزشکاران توجه ویژه‌ای دارد و همواره آنها را درک کرده و به آنها توجه می‌کند.

جمالزاده خاطرنشان کرد: سردار هاشمی‌پور هم جامع‌نگر و هم دلسوز است و تنها فردی است که شایستگی نماینده کهگیلویه را دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: